Pomôcť opäť vidieť? Niekedy to zrejme ide

Pridané: 27.10.2020
|
Prečítate za 3 min.
|
Marián Záhorec

Myslím, že by som mal, ale nechodievam na prednášky úspešných ľudí, lebo si na to akosi neviem nájsť čas ani chuť, ale za to som kedykoľvek pripravený na lekciu od ľudí, ktorých stretnem, za ktorú väčšinou aj rád zaplatím.

Prvá fotka

Inak to nebolo ani v tomto prípade, keď som pri nákupe v Tescu prvý krát uvidel nevidiaceho pána bez paličky, ktorý šmátral na mieste kde zvyčajne bývajú, vtedy vypredané, banány. Tak som sa mu prihovoril v nálade pomôcť s nákupom, akurát som vôbec netušil, do čoho som sa práve namočil.

Takéto moje stretnutia s neznámymi ľuďmi sú totižto sprevádzané pozornosťou a snahou tento zvyčajne krátky čas využiť naplno tak, aby si z toho obe strany mohli zobrať maximum. Od každého človeka si máme vždy čo pekné zobrať. Je to len o našom postoji a nastavení. S tou podvedomou myšlienkou som mu k nákupu, ktorý som nakoniec aj zaplatil, ponúkol aj odprevadenie domov, popri ktorom som sa dozvedel...

Zaujímavý osud:

  • pán je bez dôchodku, kvôli administratívnej chybe
  • chýbajú podklady od zamestnávateľa z 1968
  • má silný šedý zákal a nikto z úradov mu nevie pomôcť
  • exekúcia zo zdravotnej, lebo dôchodok nevybavil a na úrad práce sa neprihlásil = operácia nemožná
  • minuté všetky našetrené peniaze
  • spolu žijúci z minimálneho dôchodku jeho 96 ročnej maminy, ktorá má taktiež problém so zrakom

A bol som na háčiku, keďže ma vždy poteší, keď nájdem dôvod využiť svoj čas efektívne a zorganizovať tak, aby sa mohli diať výnimočné veci. Nevedel som sa ubrániť pocitu, že čakal práve na moje skúsenosti a radosť z výziev.

Vyskúšal som teda...

Kopec vybavaniaZ čakární kancelárieUž sme skoro tamTesne pred operáciou

Pozitívny prístup

Najmä v momentoch keď nastane chybaktorá sa dá mnohokrát jednoducho opraviť, ak na začiatku prioritne zvážime koľko energie nás bude stáť jej náprava. Samozrejme, je vhodné neskôr vyhodnotiť, čo alebo kto chybu spôsobil a nájsť čo najnežnejšie riešenie, aby sa nemusela zopakovať.

 

Aj v tomto príbehu sa mi to niekoľko krát potvrdilo, podobne ako keď sa niekedy stane, že sa na sklade zabudne pridať nejaký produkt do objednávky.

  1. Môj prvý krok po telefonáte zákazníka je vždy kontrola videa z balenia a nahodenie novej objednávky bez rozmýšlania: "Kto mi to zaplatí?".
  2. Takéto doposlanie ide aj s darčekom navyše, lebo nemám rád, keď zákazníkom plytváme čas stretávaním sa s kuriérom dva krát, kvôli chybe nášho tímu.
  3. Až potom prichádza informovanie človeka, ktorý chybu spôsobil, sprevádzané vnútorným pocitom vďaky za všetky správne zabalené zásielky.

Nie vždy sa mi to podarí, ale postup na tento štýl jednoducho premieňa chyby, na vlny radosti.

S takouto taktikou som postupoval počas celého tohto príbehu a deň pred operáciou prišiel prvý dôchodok, ku ktorému sa nevedel dostať 2 roky. Náhoda? Čo ja viem?

 

Ak sa vám takto nahliadnuť na chybu zatiaľ nepodarilo, skúste to nabudúce. Potešte takto seba a všetkých zainteresovaných. Malo by to fungovať.

A čo takto šialené ma stretne najbližšie?

Netuším. Pravdu povediac, ani neviem, či by som opäť nabral odvahu stráviť toľko času s neznámym človekom. Je však vysoko pravdepodobné, že ak ma niekto vychytá, s unikátnym a hlavne menej časovo náročným problémom, v náladičke pomôcť, asi neodolám.


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Kontakt Info Predajne


0907 210 280


pondelok - piatok 

8:00 - 17:00


Alebo použite

Kontaktný formulár

Kontakt

Ako nakupovať

Doprava a platba

Vernostný program

Obchodné podmienky

Ochrana osobných údajov

Mapa stránky

Zoznam predajní

 

 

Distribúcia:

Manuka Health môže

vyčarovať úsmev

aj vašim zákazníkom

Copyright 2012 - 2020 © Certifikovaný Manuka MGO™ med z Nového Zélandu